Kennisbank
Instellen van contactgegevens voor Applicatiebeheer
Geplaatst door Martijn van den Berg aan 17 February 2017 11:41

Aan iedere online omgeving is een account voor Applicatiebeheer gekoppeld. Via het daaraan gekoppelde e-mailadres worden de volgende berichten verstuurd:

  • Aankondigingen en onderhoudsmeldingen
  • Accountgegevens voor (her)activeren van gebruikers
  • Notificatie bij overschrijding van opslagruimte of het aantal licenties
  • Overzichten, updates en/of wijzigingen in de omgeving

Zorg ervoor dat het juiste e-mailadres is gekoppeld, om te voorkomen dat belangrijke informatie wordt gemist.
Er kan eventueel ook een groeps e-mailadres worden gekoppeld, als er in teamverband wordt gewerkt.
Het e-mailadres moet lid zijn van de voor uw organisatie geregistreerde klantdomeinen.

Instellen van de contactgegevens voor Applicatiebeheer

Edumanager

  1. Browse naar het Edumanager Online portaal: https://portal.edumanageronline.nl
  2. Log in met het beheerdersaccount van de omgeving: Gebruikersnaam eindigend op "SA"
  3. Start de Edumanager applicatie
  4. Klik in het hoofdmenu op: Opties > Gebruikersinstellingen...
  5. Wijzig het e-mailadres en eventueel andere contactinformatie
  6. Klik op OK

Ilias

  1. Browse naar de Ilias Online omgeving
  2. Log in Ilias in met een gebruiker met een "admin" rol.
  3. Klik in het hoofdmenu op: Beheer > Gebruikers
  4. Zoek de gebruiker "beheerder" en klik op de gebruikersnaam om de gebruiker te wijzigen
  5. Wijzig het e-mailadres en eventueel andere contactinformatie
  6. Klik op Opslaan